la noi e mai bine decat la altii. mai schimbam ceva?

16 Iun

Unul dintre cunoscutii mei, cu talente deosebite spre latura umana si cu idealul ca oamenii sunt frumosi asa cum sunt ei, mi-a spus intr-o zi „intentionez sa iau lectii de limbajul semnelor”. Pe moment am ramas blocata. De ce? Care e faza? Pentru ce? Nu indrazneam sa fac asocierea dintre limbajul semnelor si persoanele sordomute. Si de ce sa nu? Pentru ca eu nu m-as fi gandit niciodata ca o cineva care nu are aceste deficiente si nici nu are o legatura sau tangenta cu o astfel de persoana poate invata limbajul semnelor? L-am intrebat de ce vrea sa invete. Asa. Ca vrea pur si simplu sa cunoasca. Lucruri, fapte si chestii. Ca ii plac oamenii si ca ii place sa-i faca, mai ales pe copii, sa zambeasca. Ca vrea sa ajute. Ca vrea sa schimbe o mentalitate. Ca e un mod interesant de comunicare.
Acum e dezamagit ca nu mai poate sa faca acele cursuri pentru ca trainer-ul a „fugit”. Si cursurile nu se mai fac. Si e hotarat sa invete de unul singur. CD/DVD-uri nu exista. Nici manual. Si ma roaga sa-i gasesc eu ceva. Un cd, un dvd, o carte. Orice.
Asa ca, eu, un spirit umanist-incurajator cum ma stiu, m-am oferit sa vad care e situatia in Romania. (Da, cunostinta mea e in alta tara. E o tara sud-est europeana. Nu e in UE. O tara mica mica.) Nici aici nu exista un cd/dvd care sa te invete limbajul semnelor. De, nu e ca limba engleza sau franceza si sa gasesti in toate librariile carti si cd-uri cu „Invata limba X fara profesor”. In schimb, noi avem un manual. La Asociatia Nationala a Surzilor din Romania exista un manul care costa 50 ron. Si niste doamne foarte dragute de la acea asociatie iti dau o chitanta de donatie. Nu prea am inteles cum vine treaba, dar daca sta scris ca e donatie, atunci donatie sa fie. Am cerut detalii si despre cursurile facute pentru cei care vor sa invete limbajul surdomutilor. Da, se fac. La noi se fac. Mai rar, ca dureaza mult, dar se fac. Chiar acum se fac inscrieri. Cand se vor strange un numar suficient de participanti il vor organiza. Asta cred ca poate fi oricand. E in plan. Si cred ca lista se face greu. Vin oameni din toata tara. Si trebuie sa stea cu saptamanile pe aici, prin Bucuresti. 8 ore pe zi timp de cateva saptamani bune. Structurat pe cateva module. Cu niste pauze intre module, tot cursul se intinde pe cateva luni. Si pretul e de 18 mil rol, adica vreo 550 euro. Asta cu masa de pranz inclusa. Fara cazare. Deci, daca mai pui si cazarea in Bucuresti, masa de dimineata si seara, drumurile pana in Bucuresti, cursul ajunge la o valoarea foarte mare. Mi se pare mult. Parerea mea.
Probabil banuiti deja ce-am facut. Voi gandind ca acel manual nu-i va fi de nici un folos. Am donat 50 ron si m-am ales cu un manual de limbajul semnelor in romana pe care am de gand sa-l trimit cunostintei mele. Pentru un scop nobil. E hotarat sa-l invete si apoi sa faca un dvd. Astfel, va schimba o mentalitate si poporul lui va fi mai bun. Dezavantajul lui este ca trebuie sa invete si romana. Dar eu ii urez succes. Eu nu as putea si nu as avea rabdare sa invat de una singura acest limbaj. In plus, cred ca iti trebuie foarte mult exercitiu si experienta grupurilor de surdomuti. Doamnele de la asociatie m-au incurajat sa particip la aceste cursuri si chiar m-au invitat acolo martea si joia sa ma intalnesc cu oamenii lor. E o idee buna si o apreciez. Daca as avea ceva mai mult timp liber cred ca as incerca.
Data fiind situatia din Romania, personal, cred ca niciun expert in ale limbajului semnelor si nici macar asociatia despre care am vorbit mai sus nu se va sinchisi sa faca un cd/dvd cu titlul „Invata limbajul semnelor fara profesor”. Asa ca, vin eu si va intreb: cine se baga sa schimbam ceva in Romania?

44 răspunsuri to “la noi e mai bine decat la altii. mai schimbam ceva?”

  1. unuzero Iunie 16, 2007 la 6:25 pm #

    Astept mai multe detalii.

  2. erif fly Iunie 17, 2007 la 7:38 pm #

    Foarte frumos articolul(spiritul meu critic nu ii gaseste nici o hiba)..dar stii ce e fascinant la el??? SUBIECTUL! Probabil ca spiritul tau umanist-incurajator te-a determinat sa il scrii. Mie mi-e frica ca imi pierd umanitatea, ca nu mai am suficienta candoare sa trec pe langa un copac si sa il ating, ca imi pierd esenta si unicitatea in lumea asta competitiva si avida de rezultate si tu scrii despre un manual pentru surdo-muti … Mii de plecaciuni pentru randurile asternute … Iar cunostinta ta din tara mica mica are inima mare MARE:)

  3. REnata Decembrie 15, 2007 la 1:55 pm #

    salut. am inceput sa invat si eu alfabetul surdomutilor. am intrat pe net sa caut mai multe depsre limbajul specific lor, insa nu am gasit nimic. nimic in afara de acest articol. 🙂 nu cunosc vreo persoana surdomuta, insa m-a fascinat intotdeauna felul in care comunica. asa ca m-am hotarat sa-l invat. sper sa nu renunt si sa gasesc ajutor in a procura cele necesare invatarii. inca nu situ nici unde sa caut!

    • ionut Decembrie 21, 2012 la 1:38 pm #

      pe youtube gasesti este o profesoara care iti arata fiecare lucru prin semne si multe altele mult succes

  4. floricica Decembrie 15, 2007 la 4:21 pm #

    nu o sa-ti fie usor sa inveti acest limbaj. si vei avea nevoie de exercitiu. exista o asociatie a surdo-mutilor in bucuresti, pe strada italiana, undeva foarte aproape de intersectia de la biserica armeneasca. mergi acolo. vei gasi un manual si poate intri si in contact cu ceva oameni. spor!

  5. anaid Mai 7, 2008 la 10:04 pm #

    Am vzt la cativa colegi in clasa cum vb folosin acest limbaj si de atunci incerk si eu sal invat dar este un lucru dificil.Nu am gasit articole pe net dar nu imi pierd speranta.Nu cun pe nimeni surdomut dar eu imi doresc sal invat pentru ca mi se pare foarte interesant si distractiv.

  6. ionutz stefan anghelache Iunie 21, 2008 la 7:28 pm #

    as dori sa fac si eu… rost.. contra cost desigur de acel manual pentru a invata limbajul semnelor…

  7. ionutz stefan anghelache Iunie 21, 2008 la 7:36 pm #

    salut aceasta idee….. e interesant sa nu fi indiferent fata de cei din jur… sa fi receptiv la problemele lor… am intalnit surdomuti.. si mi s-a parut fascinant…ma iotam cu coada ochilor la ei… doar pentru a nu-i face sa se simta jenanti de prezenta mea… dar ei aveau parca universul lor… si se simteau bine acolo:)…ma uimeau semnele lor… cat de multe lucruri pot exprima prin cateva semne…:) de aceea sunt hotarat sa invat acest limbaj

  8. Iulia August 16, 2008 la 9:19 pm #

    Buna!imi place articolul.Imi doresc foarte mult sa invat limbajul semnelor,nu doar alfabetul lor.Faptul k m-am uitat la filmul Sue Thomas de pe axn m-a facut asa dornica sa invat limbajul..cn stie cum sa ma exprim cu ajutorul semnelor,,sa dea add la id ice_cream13_31_11…pls

    • nicolae s Decembrie 13, 2009 la 1:57 pm #

      te ajut sa inveti

  9. Camelia August 22, 2008 la 8:15 pm #

    Si eu caut de ceva vreme un profesor de la care as putea invata acest limbaj al surdo-mutilor, asa ca daca pot ajuta cu ceva, pentru a schimba ceva sunt cu tine! Salutari cunostintei…!

  10. Camelia August 22, 2008 la 8:19 pm #

    Scuze, ma luase valul si nu am prezentat motivul pentru care vreau sa-l invat. Sunt studenta la psihologie si as dori sa lucrez cu copiii surdo-muti. Sigur doi oameni pot face mai mult decat 1….baby_kandel pentru mess.Astept

  11. florina August 27, 2008 la 2:16 pm #

    eu sunt o persoana hipoacuzica, sunt din ploiesti, stiu foarte bine limbajul semnelor, sunt din ploiesti, cei care vor sa invete limbajul semnelor costa 50 ron/2 ore, numai ploiesteni.

  12. florina August 27, 2008 la 2:16 pm #

    sa ma contacteze frumoasa_lady_flory@yahoo.com

  13. Madalina Noiembrie 12, 2008 la 7:08 pm #

    Bv pt articolul scris!Sunt din Sibiu,l liceu si zilnic trec pe langa o scoala de surdo-muti…asa m-au impresionat copiii incat m-a determinat sa caut articole despre acest limbaj si chiar sa-l invat.Mi-ar face placere daca m-ati putea ajuta…id de mess dulce_rbd82.multumesc

  14. lilishor Mai 9, 2009 la 6:45 pm #

    mi se pare minunat ca exista oameni la noi in tara care, desi nu cunosc nici o persoana cu aceste pb vor sa invete limbajul semnele. Intr-adevar este absolut minunat modul lor de comunicare, felul in care se simt bine in pielea lor…totul e minunat la ei ….si cred ca in romania trebuie schimbat ceva…astfel incat sa nu fie marginalizati in nici un fel. As vrea sa pun o intrebare, eu avand un frate surdomut si stiu cat e de greu sa se adapteze la acest handicap(desi din punctul meu de vedeere nu e un handicap, caci uneori pers normale sunt mult mai dificile de intelese deca ei): cati dintre voi stiu ca surdomuti au un IQ de 3-4 ori mai mare decat a unei persoane normale ? Eu vreau doar sa urez succes si sa va spun ca va stimez si ca va doresc mult noroc in viata…citind articolul m-am bucurat enorm si sper ca tara noastra se va schimba din mai multe pct de vedere…

  15. denisa Octombrie 5, 2009 la 10:09 pm #

    care are alfabetul surdo-mutilor va rog sa mil trimiteti pe email-ul:
    deny_kitty_15@yahoo.com
    cat mai repede daca se poate

  16. Elena Octombrie 15, 2009 la 10:00 am #

    Este minunat ca sunt atatia oameni care, in situatia actuala de saracie si criza generala se gandesc la asta, dezinteresati material.
    As dori si eu sa am acea carte cu limbajul semnelor,daca este vorba chiar despre limbaj, despre modul de a comunica( in sensul ca un gest poate insemna o propozitie intreaga), si nu doar despre „alfabetul” semnelor, care se poate invata foarte usor si se gaseste pe net.
    Am gasit adresa de contact a asociatiei de mai sus.
    Voi incerca sa aflu mai multe detalii despre carte chiar de acolo. Pentru cei interesati, adresa este:
    E-mail : office@ansr.org.ro

    Pentru Denisa: alfabetul semnelor, daca asta te interesa, se gaseste pe net, una din adrese este:
    http://www.logopedics.info/planse-pentru-colorat-tema-limbajul-semnelor.php

    • floricica Octombrie 15, 2009 la 12:40 pm #

      Multumesc vizitatorilor care lasa cate un mesaj folositor celorlalti. Am scris acest articol cu ceva multa vreme in urma. Sunt convinsa ca acum lucrurile s-au mai schimbat si in Romania in ceea ce priveste materialele si cursurile pentru limbajul semnelor. Asa cum s-a intamplat si in Bosnia. Prietenul, caruia ii dedicasem acest post, a absolvit deja primul seminar (sau etapa, nu stiu cum sa-i spun) din cele 4 sau 5 ce compun intreg cursul. E foarte incantat si spune ca semnele folosite in limbajul Romanesc seamana destul de bine cu cele ale limbii lui.

  17. Paun Laura Noiembrie 27, 2009 la 9:50 am #

    Eu ma numesc Paun Laura de la IASI si am 24 ani si sunt surdo-muti.Eu stiu foarte bine limbajul semnelor si eu am scos pe net limbajul semnelor am vazut dar nu e la fel ca mine altceva mai simplu pt intelegi cel mai mai bine pt voi.Noi Iasi nu avem curs asocietatia surzilor dar exista undeva la CLUJ-NAPOCA da si da plateste taxa da bineinteles si am nr tel se dau la Cluj 0751360759 si 0744542084 nume o femei RODICA BOGDAN astea.La Cluj limbajul semnelor limba maghiara si nu e la fel de mine nu,eu limbajul semnelor romana da.Eu mi ar placere te ajut pt voi si altcineva pt ca se invatam limbajul semnelor.M a bucur si sper ca esti bine pt voi:).pa.succes mai departe ok

  18. Elena Noiembrie 27, 2009 la 7:48 pm #

    Am facut rost de cartea cu limbajul semnelor, se numeste „Manual de limbaj gestual romanesc”; am reusit sa o si scanez in marea majoritate ( mai putin paginile cu numele oraselor). Daca este cineva interesat, poate lasa adresa de e-mail si ii pot trimite paginile scanate.
    In alta ordine de idei, este adevarat, limbajul semnelor celor de la Cluj difera enorm( asa am inteles si eu, ca este cel maghiar).Problema se pune insa in felul urmator: in fiecare comunitate sau zona a Romaniei, chiar in fiecare scoala, exista semne care sunt diferite fata de cele din carte; pentru ca in general copiii vin la scoala cu un bagaj de semne folosite in casa, in familie, stiute de la bunici( in cazul in care si acestia sunt hipoacuzici), semne pe care cei din invamanant (special sau nu) le invata la randul lor, pentru a se putea intelege cu elevii lor. Exista chiar semne diferite de la o generatie la alta, in aceeasi scoala, pentru acelasi cuvant.
    Le-am aratat copiilor de la scoala de aici semne gasite in manual dar pe care ei nu le recunosc; cand le-am explicat, prin dactileme ce le-am aratat, ei m-au „corectat”, aratandu-mi semnul pe care-l stiau ei.
    Din punctul meu de vedere este un dezavantaj enorm pentru invatamantul romanesc. Probabil ca ar trebui sa se faca ceva in sensul asta…nu stiu…eventual niste cursuri de perfectionare,obligatorii, macar pentru cei care lucreaza la scolile de surdomuti.

    • alexogi Ianuarie 20, 2010 la 9:19 pm #

      buna elena,as dori si eu f mult scanurile. id meu este ix_iuliana. multumesc

      • Elena Ianuarie 21, 2010 la 2:32 pm #

        Da-mi putin ragaz, sunt in sesiune si nu prea am timp acum… Dupa aceea, cu mare placere

    • david Aprilie 20, 2010 la 12:59 pm #

      Buna Elena,

      Te rog sa-mi trimiti si mie materialul tau scanat. Am si eu niste articole pe care le-am gasit pe internet, dar am observat ca nu corespunde semnele din ele cu ceea ce avem in Romania.
      Iti multumesc mult si astept raspunsul tau.
      email: toctav2010@gmail.com

    • mihaela Septembrie 7, 2010 la 4:34 pm #

      buna elena,
      as dori si eu scanurile. id meu este mihaelabotita. multumesc mult

    • marius Martie 15, 2011 la 10:24 am #

      Buna…si eu sunt interesat…desi au trecut cativa ani de la publicarea articolului situatia a ramas la fel…

      stima 🙂

    • Katharina Dociu Mai 15, 2013 la 5:32 pm #

      Draga Elena, m-ar interesa si pe mine paginile scanate – ai putea sa m-i le trimiti ? Iti multumesc! Numai bine, Katharina (Katharina.dociu@gmail.com)

  19. Alex Noiembrie 28, 2009 la 6:54 pm #

    Salutare tuturor, ma numesc Alex iar eu sunt la facultatea de sociologie si asistenta sociala pitesti. In aceasta facultate sunt cativa studenti surdo-muti care in mare parte sunt fie aratati cu degetul fie ignorati. Eu unul am ales sa ma cunosc cu acesti oameni ca pana la urma oricine are nevoie de un prieten. Am 4 colege in clasa cu care ma inteles senzational. Lumea nu stie cat de fericiti sunt cand ii baga cineva in seama sau daca vad macar ca incearca sa comunica, fie prin semne,pe o foaie sau citind pe buze. Acesti oameni au un suflet senzational pe care nu multa lume il observa.
    Sfaturi pentru viitoarele persoane care vor citi acest post:
    -daca vedeti o persoana surdo-muta sau cu orice altfel de dizabilitate nu ezitati sa vorbiti cu ei. Se poate vorbi cu ei la fel cum poti sa vorbesti cu prietenul tau cel mai bun de langa tine. Trebuie doar sa ai rabdare si sa vorbesti rar ca sa inteleaga. Unii oameni ma tot intreaba ce ar putea sa vorbeasca cu ei….raspunsul este:::::ORICE! sunt oameni, sunt in stare sa vorbeasca despre orice.
    Eu unu le multumesc colegelor mele ca au rabdare cu mine sa ma invete limbajul, nu este foarte greu dar trebuie sa ai o memorie buna ca sa tii minte semnele (desenati pe foaie in cazul in care va arata multe semne) rabdare, si exersati multa.

    PEACE OUT!
    ps. Elena as dori si eu scanarile, sincer sunt chiar curios sa vad dak sunt aceleasi semne ca si in carte. Lusn_alu@yahoo.com este adresa mea. Astept cu mare placere intrebari si ajutor din partea tuturor.

  20. dan Ianuarie 30, 2010 la 12:04 am #

    sa stii ca ma incinta treaba asta cu vorbitul prin semne.
    si daca stam bine sa ne gindim BANDITII astea de la putere nu vor sa faca nimic ptr. oamenii astea care au problema asta .
    dar cred ca printre noi sunt multi oameni cu inima ,si ii vom sustine.
    eu personal mas alatura lor daca as avea o persoana de contact.
    ptr. comunicare,ajutor,sfat, prietenie.etc.

  21. dan svndan@yhoo.com Ianuarie 30, 2010 la 12:09 am #

    LAURA daca ai s-a vrei tu, intra pe mss meu s-a te rog ceva .
    daca nu deranjez.multumesc

  22. marnie Ianuarie 30, 2010 la 12:19 am #

    Citind acest articol si mai ales aceste comentari,nu pot decat sa spun….”WOW!”
    chiar sunt foarte uimita de cat de dornici sunt unii sa invete limbajul semnelor.mai inainte am citit altundeva pe net si eram dezamagita,dar aici mi-ati luminat sufletul.Deci nu mai e nevoie sa-mi ascund originea in oras,prin magazine,prefacandu-mi ca sunt racita si de aceea nu pot vorbi prea bine.
    Limbajul semnelor e singura comunicare a noastra…
    E ca si cum ai invata o limba straina noua,diferita de celelalte limbi vorbite.Nu poti invata intr-un timp scurt,e de la sine inteles.Iti trebuie rabdare,nu zic f multa rabdare,cum sa zic… cu unele persoane necesita rabdare sa comunici,cu altele doar o farama de rabdarica.Pt ca unele sunt mai apropiate de lumea normala,iar altele sunt mai mult afundate in lume a lor.
    Nu uitati,e nevoie de mim,grimase,ceva teatru.

    • BBblue Iunie 3, 2010 la 10:02 pm #

      Buna! Anul acesta imi dau si eu lucrarea de licenta cu titlul „Tehnici de comunicare non-verbala la persoanele surdomute”. Intr-adevar mi-a fost dificil sa gasesc materialele, cartile necesare.
      In ajutor mi-a sarit un logoped destul de binevoitor care mi-a facut rost de un cd foarte explicit, adica tot ce poti sa-ti doresti sa afli despre istoria sm , limbajul mimico gestual, labiolectura si cel mai important lucru e ca te invata de la cele mai simpliste gesturi pana la propozitii intregi. Eu zic ca e cel mai usor mod de a invata, e un cd bine pus la punct, ce cred ca nu ar trebui sa lipseasca din nici o casa. Sunt de parere ca macar atat ar trebui sa stim, semnele de baza.
      Pune-te in situatia in care un surdomut iti cere ajutorul intr-o chestiune iar tu nu poti decat sa te simti frustrat si neputincios !
      Vreau doar sa-i ajut pe cei care vor sa schimbe ceva!
      Din pacate puteti sa ma contactati (biank_mol@yahoo.com)doar dupa 15 iulie din cauza programului incarcat si terminarea licentei .
      MARNIE daca ma poti contacta ti-as fi recunoscatoare!

  23. diana s. Februarie 16, 2010 la 12:05 am #

    Draga elena ma intereseaza si pe mine sa invatz aceasta limba. Te rog sa-mi trimitzi si mie acele pagini scanate binenetzeles daca ai timp. Am 2 colegi surdo mutzi la lucru si ma intzeleg c-am greu cu iei. Defapt iei ma intzeleg bine dupa mimica buzelor, problema este ca eu nu ii intzeleg pe iei.Stiu citeva semne dar e prea putzin. Intradevar Alex are mare dreptate ca sint f. bucurosi cind cineva se apropie de iei si incearca sa comuhnice cu iei. Te rog sa nu ma uitzi.Multzumesc

  24. diana s. Februarie 16, 2010 la 12:07 am #

    E-mail meu este diana_stanciu1967@yahoo.de

  25. Elena Aprilie 20, 2010 la 2:33 pm #

    Imi cer scuze, scanarile le am undeva pe calculator…nu am timp sa le caut, prin marea de fisiere si directoare( nu mai stiu exact unde le-am salvat- insa le am cu siguranta).
    Am avut- si inca mai am- un an greu de facultate-ultimul…cursuri, practica pedagogica, sesiune, practica de specialitate, proiecte, portofoliu…acum predarea proiectelor si bate si sesiunea la usa…apoi examenul final de modul psihopedagogic, apoi licenta…apoi titularizarea…
    Va rog, mai aveti putina rabdare, pana dupa 15 iul si o va sa trimit scanarile.

    Cartea s-a gasit aici, la mine in localitate- a fost 50 de lei…probabil ca si prin alte localitati se gaseste- intrebati la tarabe, caci trebuie sa gasiti( era cineva care spunea ca vrea sa cumpere cartea).

    Deci…dupa 15 iul…o sa va trimit scanarile la toti…putina rabdare, sa termin si eu cu facultatea si cu titularizarea, da?

  26. teodora August 25, 2010 la 4:05 pm #

    Elena, am o rugaminte mare la tine. trimite-mi te rog si mie pe mail cartea scanata. am primit anul acesta scolar post la scoala de surzi si am mari emotii de cum ma voi descurca cu limbajul asta. sunt absolventa de psihologie si de cand am primit postul pe psihopedagogie speciala acolo ma tot gandescla asta. am dat intamplator de pagina asta si daca ma poti ajuta , raman p[rofund recunoscatoare.
    mailul este: stelea_teodora@yahoo.com

  27. ciprian Noiembrie 18, 2010 la 10:41 pm #

    Buna! Eu sunt din Lugoj,Timis…. vreau sa invat de ceva timp limbajul semnelor…. nush ce m-ar putea ajuta in acest sens…netul e cam laconic in aceasta privinta(cel mai mult am gasit material in engleza) …. daca ma poate ajuta cineva cu ceva-cel putin un sfat …id-ul meu e pop_cipi si mailul pop_cipi@yahoo.com.Daca pot si eu schimba ceva,o fac cu cea mai mare placere.Multumesc!

  28. Elena Noiembrie 20, 2010 la 2:12 am #

    Am incercat sa trimit scanarile pe mail insa imi ia enorm de mult timp pt incarcarea unei singure imagini…si sunt atat de multe…
    Am trimis deja limbajul semnelor la cateva persoane care au lasat id-ul de mess. Merge mult mai repede.
    Deci, daca va mai intereseaza, lasati-mi un id…

    • ludmila 007 Decembrie 14, 2010 la 2:28 am #

      Elena sper ca tiai terminat intre timp cursurile, practica pedagogica, sesiunile, practica de specialitate, proiectele, portofoliul,examenele, licenta titularizarea,si ce ai mai avut. Si sper ca esti si multumita de reusite. Si eu sunt la psihopedagogie speciala in Timisoara. si sunt interesata de aceasta carte. daca ai vrea sa mi-o trimiti si mie. Aici la facultate am intalnit o persoana deosebita, surda, o fiinta curajoasa, si foarte prietenoasa pe care o admir asa ca o sa am cu cine exersa pana termin facultatea si o sa lucrez in domeniu. Dumnezeu sa ma ajute. Asta e id meu: ludmila_tm Astept sa ma contactezi, daca nu e prea mult pt tine, si daca mai iti faci timp si ptr mine. Multumesc mult.

    • Cristina Decembrie 24, 2010 la 4:46 pm #

      As dori si eu scanarile daca se poate. Please :o3! id:ncrystyna1995

    • ioana Martie 22, 2011 la 5:35 pm #

      Buna elena as dori si eu scanarile, ma chinui de aproape 1 luna sa fac rost de un manual mimico-gestual si tot nu reusesc cand am inceput sa citesc comenturile si am vazut ca te oferi sa ne trimiti scanarile , asa de tare m-am bucurat!!! ID-UL meu este ioanamiclaus@ymail.com , chiar daca e id de mess e foarte important sa scrii si partea cu @ymail.com cand imi d ai add as a contact.MULTUMESC mult!!!:D

  29. MaDaLiNa Februarie 25, 2011 la 5:22 pm #

    Buna sunt din Iasi,trimite-mi si mie scanarile te rog frumosss..e-mail:madalyna_sthefania@yahoo.com

  30. OMU Octombrie 21, 2011 la 1:43 pm #

    Bună Elena! Mă bucur ca umpli un gol pe care cu toţii l-am găsit pe internet cautand modalităţi de a cunoaşte limbajul mimico-gesticular. Te-aş ruga, dacă poţi şi vrei, să-mi trimiţi şi mie scanarile , ele fiindu-mi necesare deaoarece la noul loc de muncă am contact cu persoane care folosesc acest limbaj. ID-ul meu de messenger este crt.valy@yahoo.com ! Multumesc anticipat !

  31. mihai Noiembrie 23, 2011 la 10:59 am #

    Buna Elena as dori si eu scanarile daca se poate adresa mea este mihai_tim24@yahoo.com multumesc anticipat

Lasă un răspuns

