Bruges

12 oct.

am ajuns in Bruges dupa-amiaza, trecut de ora 5. mi s-a parut extraordinar sa am tren din jumatate in jumatate de ora intre Bruxelles si Bruges, respectiv retur. iar trenurile pe care le-am asteptat eu nu au intarziat. durata calatoriei a fost de 1 ora. trenurile din Bruge catre Bruxelles sunt la si 58 si la si 31. cum eram in criza de lumina (mai aveam doar 2 ore de lumina, la ei se intuneca putin dupa ora 7) am luat la picior orasul intr-un ritm ceva mai alert decat o plimbare. obosisem si imi era foame cand a venit intunericul peste mine. cand deja era intuneric bezna si eu obosita zdravan, m-am bagat intr-un bistro domestic sa beau un ceai cald si sa mananc un sandwich (juma’ de bagheta mare in care mi-am pus 4 feluri de toping-uri). am dat 7 euro. cam scumpa viata acolo.
o sa dau mai jos niste poze, ca altfel nu am multe de spus. mi-a placut. m-am uitat acum pe google earth si mi-am dat seama ca am vazut foarte putin din el. cel mai mult mi-a placut ideea de bicicleta. toata lumea mergea pe bicicleta. vedeai biciclete oriunde, legate sau pur si simplu rezemate in fata usii. sunt biciclete simple, nimic fitzos sau de performanta. ce mi s-ar parea deranjant ca biciclist, e piatra cubica care e peste tot. daca as mai ajunge vreodata pe acolo, excursia in oras as face-o cu bicicleta.
ce mi se pare, iar, respectabil si extraordinar, este numarul mare de turisti si numarul mare de pub-uri sau taverne care, de altfel, erau pline cu acei turisti. am intalnit o gramada de spanioli… foarte zgomotosi (ca o paranteza).
va mai scriu pe parcurs…

au cai frumosi si trasuri plimbarete, care fac turul centrului si povestesc despre oras

cateva mostre de case

pentru pata de culoare

i se mai zice „Venetzia Nordului”

poza asta am facut-o fara zoom, nu s-au sinchisit de mine

ce ziceam ca sunt pasionati de biciclete…

sau de pub-uri…

si am dat de o straduta ingusta si aici am gasit un restaurant domestic, delicatese frantuzesti, care arata a bucatarie a unei familii extinse care ar fi gatit ceva special pentru tine, cu dragoste. avea doar cateva mese (4-5) in doua incaperi micute, mesele mici, de 2-3 persone, bucataria era la vedere, atmosfera intima si calda.

niste tineri care isi faceau codite impletite

o vitrina colectionara

si totusi exista ceva in bruxelles sau bruge care nu mi-a placut. catedralele imense. nu pot sa inteleg de ce au fost construite. fiecare print (sau ce grad or avea) sau guvernator al unei regiuni trebuia sa-si construiasca o biserica si ea sa fie cea mai mare decat tot ce exista?!

cu dorinta de a-mi satisface o placere, m-am trezit foarte de dimineata, am plecat catre gara centrala pe jos, tragand dupa mine valiza. imi place la nebunie aerul/ mirosul/ atitudinea unui oras MARE intr-o dimineata. dimineata, foarte de dimineata, vei simti intotdeauna racoarea (chiar daca e vara) si te vei simti intotdeauna altfel. duminica dimineata strazile din cetrul Bruxelles-ului erau goale. cu o noapte in urma trecusem exact pe acolo si le-am gasit altfel. alte mirosuri. alte zgomote. cuvinte amestecate. pline de oameni. oameni care se plimbau. oameni care stateau in piata, piete. erau stransi in grupuri mari, stateau de vorba sau beau bere. muzica de la vreo discoteca de pe un bloc.