maketing inspirat de statistici

2 Aug

e veche chestiunea, insa mi-am pus in minte ca merita mentionata, mai ales ca ea a fost produsa in urma unor date GfK si is mandra. si vreau sa o mai mentionez ca bun exemplu – am fost speaker la o grupa de studenti MBA care mi-au cerut sa le vorbesc despre cum sa gaseasca solutii/ date sau cum sa interpreteze rezultatele in timp de criza. se asteptau ca statistica si ideile lor despre modelare sa aduca solutii miraculoase. au fost cam dejamagiti de raspunsul meu. e momentul in care orice informatie poate fi foarte importanta si merita luate exemple din orice piata in care ai putea identifica si cea mai marunta similitudine cu cea in care lucrezi tu. datele in trend (istorice) raman si sunt importante, chiar daca cateodata sunt greu de interpretat, trebuie sa cauti fenomenul si sa revii mereu la ele. se produc schimbari in acumularea/ adoptarea valorilor de viata, in trairea emotiilor, se schimba stimulii de consum si viata.

vroiam sa va povestesc despre sensiblu care face campanie cu produse la care romanul obisnuit a taiat bugetul pentru a face economie. si mai imi place ca mesajul este delicat (trigger-ul este sanatatea la care romanul se gandeste in fiecare zi dar face prea putin) si il ascunde pe cel direct functional/ rational (iti dau ce tu nu poti sa-ti iei pentru ca ai devenit zgarcit si sarac) – reteta din sensiblu iti aduce un cadou pentru sanatatea ta.

Lasă un răspuns

