ziua de nastere

9 Aug

Azi Petru isi serbeaza ziua de nastere. Implineste 10 ani iar eu i-am urat La Multi Ani.

– Azi m-am trezit foarte devreme, pe la 7. Cand am deschis ochii am mai stat in pat, sa lenevesc, ma gandeam ca e doar vreo 8. Eram ferm convins ca este ora 8. Ca nu mai e mult. Eram nerabdator… dar si curios cat mai am de asteptat. Asa ca m-am dat jos din pat sa ma uit la ceas. Era doar ora 7…

– Erai nerabdator sa vina ziua ta? La ora 7 nu era deja ziua ta?!

– Pai eu m-am nascut la ora 9 dimineata! Si pana la ora 9 nu era inca ziua mea. Nu avea cum. Si eu asta asteptam. Mi s-a parut ca trece foarte greu timpul.

– Si eu care m-am gandit la tine exact la ora 9. Am vrut sa te sun, dar m-am gandit ca vei dormi, ca esti in vacanta si ai un somn mai lung. Ahhh, puteam sa te prind cu la multi ani exact de ziua ta! iti zic acum la multi ani, sa fii voios, sa cresti mare si frumos!

Ai primit cadouri?

– Nu, la ora 5!

– Ai niste momente foarte precis stabilite! Vei avea musafiri la ora 5?

– Da, vin niste copii la mine. Abia astept sa vina ora 5, sunt foarte bucuros! Azi e si ziua Anei. Ea vine la noi si aduce tort si sampanie. Noi aducem pizza. Copiii vor veni cu parintii, dupa ce termina ei cu munca.

Zambesc. Mi se pare incredibila constanta bucurie pentru fiecare zi de nastere sau zi de nume – el se bucura tot timpul. Am observat ca e o bucurie modesta si cuminte. Se bucura de orice cadou primeste. Devoreaza fiecare ciocolata pe care o primeste iar daca ii ceri, iti da, nu e zgarcit.

Cat o sa dureze aceasta bucurie pentru ziua de nastere, indiferent motivatia (ca primesti multe cadouri, ca petreci, ca esti in mijlocul atentiei)?! Pana la moarte? Imbatranesti si iti mai pierzi din bucuria de a trai si poate ca esti trist daca te gandesti asa… iar apoi te bucuri daca te suna cineva sa-ti spuna ca s-a gandit la tine.
Sunt oameni care nu-si serbeaza ziua de nastere? Daca nu ai sti cand esti nascut, ce ai face? Nu ai cunoaste bucuria unei zile de nastere…
Ne bucuram doar gandindu-ne ca e singura zi speciala din an in care stii ca poti sa-ti acorzi orice?! In celelalte poate ca-ti impui restrictii, ai griji. Am observat ca oamenii cu care lucrez tind sa se imbrace foarte frumos cand e ziua lor. Isi fac ceva deosebit la par, se imbraca cu hainele cele mai bune, isi iau zambet pe fata, se incarca cu incredere.

Cand o sa creasca mare o sa uite de nerabdarea cu care astepta ora 9 cand venea ziua lui?! Sa nu uit sa-i povestesc si sa-l intreb… cand o sa aiba vreo 30 de ani!

Daca ai fi intr-un spatiu in care doar tu ai sti despre ziua ta de nastere… si ea vine. Nimeni altcineva nu stie de ea. Ce ai putea face? Sa-fi faci o surpiza? Dar cum? Ca tu vrei ca lumea sa stie ca e ziua ta pentru ca vrei ca cineva sa-ti zambeasca, sa te imbratiseze. Mai bine faci o surpriza fiecarei persoane pe care o intalnesti pe strada. Poti zambi. O sa te creada nebun. Poti sa oferi o bomboana. Se vor bucura cu tine, pentru ca cei mai multi dintre oameni empatizeaza cu tine si sunt bucurosi cand e ziua lor de nastere. Si totusi, parca tot ai vrea ca cineva drag sa te sune si sa-ti spuna sa cresti mare, sa fii fericit, sa fii bucuros, sa ti se indeplineasca toate dorintele! Sa-ti faca o supriza! Orice, chiar si florile alea nenorocite despre care ai spus ca nu le mai vrei niciodata!

Ai mai putea suporta ziua ta de nastere daca nimeni nu ti-ar spune la multi ani?!

Dedicatie pentru Petru. La Multi Ani fericiti, Petru!

Lasă un răspuns

